teamkoncept education
Puls i skolan- Hur och varför
Ta del av historiken, resultaten, fallgropar och praktiken inom pulsträning i skolan. Se intervjuer med exempelvis Paul Zientarski, grundare av LRPE på Naperville High School och en rad andra pedagoger som arbetar med puls i skolan. Vi berättar även om hur detta området har vuxit fram i Sverige under de senaste åren och vilka vinster man ser.
Format
Onlinekurs
Avsedd för
Pedagoger
Antal deltagare
1-1000+
Alternativ
Öppen kurs- välj efter intresse
Duration
Ca 4-7 tim
Frågor
Kontakta oss
vad frå du med dig
"Puls, glädje, hälsa & akademiska fördelar"
Innehåll:
- Intervjuer med; forskare, pedagoger, skolledare och projektledare
- Naperville- där allt startade
- Forskning
- Historik
- Fallgropar
- Konkreta pedagogiska lösningar
- Organisatoriska varianter
- Tidigare resultat och effekter
- Exempel från andra skolor
- Verktyg
- Tillgänglig 12 månader
Teamkoncept Education
Skapad av Teamkoncept Education & Martin Lossman
OM
Martin Lossman är f.d pedagog inom Idrott & hälsa. Se mer om martin på www.martinlossman.se. Idag arbetar han som författare och med föreläsningar/utbildningar inom hälsa i skolan.
Skapad i samarbete med Teamkoncept Education, forskare, lärare, skolledare och projektledare. Text och intervjuer tillhör exklusivt Teamkoncept Education
Skapad i samarbete med Teamkoncept Education, forskare, lärare, skolledare och projektledare. Text och intervjuer tillhör exklusivt Teamkoncept Education
Från tidigare kursdeltagare
Mycket bra att man själv kan plocka ut de områden som vi saknar. Sedan vi började med puls så är det mycket lugnare under lektionerna och kollegorna märker stor skillnad på eleverna.
Stefan
Lärare Idrott & hälsa Gymnasiet
Att få forskningen och höra effekterna andra skolor har fått motiverade min skolledning. Utan det här materialet hade det nog blivit svårt att genomföra puls i skolan.
Katarina
Lärerare Idrott & hälsa högstadiet