teamkoncept education

Puls i skolan- Hur och varför

Ta del av historiken, resultaten, fallgropar och praktiken inom pulsträning i skolan. Se intervjuer med exempelvis Paul Zientarski, grundare av LRPE på Naperville High School och en rad andra pedagoger som arbetar med puls i skolan. Vi berättar även om hur detta området har vuxit fram i Sverige under de senaste åren och vilka vinster man ser.
Format

Onlinekurs

Avsedd för

Pedagoger

Antal deltagare

1-1000+

Alternativ

Öppen kurs- välj efter intresse

Duration

Ca 4-7 tim

Frågor

Kontakta oss

vad frå du med dig

"Puls, glädje, hälsa & akademiska fördelar"

Träna kardiovaskulärt i skolan. Det har enorma effekter! Ökad koncentration och fokus, dessutom ett bättre arbetsklimat. Och ökad hälsa såklart! Pedagogiken, forskningen och konkreta lösningar.

Innehåll:


  • Intervjuer med; forskare, pedagoger, skolledare och projektledare
  • Naperville- där allt startade
  • Forskning
  • Historik
  • Fallgropar
  • Konkreta pedagogiska lösningar
  • Organisatoriska varianter
  • Tidigare resultat och effekter
  • Exempel från andra skolor
  • Verktyg
  • Tillgänglig 12 månader

Teamkoncept Education

Skapad av  Teamkoncept Education & Martin Lossman
OM
Martin Lossman är f.d pedagog inom Idrott & hälsa.  Se mer om martin på www.martinlossman.se. Idag arbetar han som författare och med föreläsningar/utbildningar inom hälsa i skolan. 

Skapad i samarbete med Teamkoncept Education, forskare, lärare, skolledare och projektledare. Text och intervjuer tillhör exklusivt Teamkoncept Education

Från tidigare kursdeltagare

Mycket bra att man själv kan plocka ut de områden som vi saknar. Sedan vi började med puls så är det mycket lugnare under lektionerna och kollegorna märker stor skillnad på eleverna.
Stefan
Lärare Idrott & hälsa Gymnasiet
Att få forskningen och höra effekterna andra skolor har fått motiverade min skolledning. Utan det här materialet hade det nog blivit svårt att genomföra puls i skolan.
Katarina
Lärerare Idrott & hälsa högstadiet
Created with